vakantie in Chili

21 december 2016 - Noordhoek, Zuid-Afrika

Hallo iedereen.

We hebben door zuid Chili gereisd. De naam van het gebied is Patagonia. We zijn vanuit Santiago gevlogen naar Zuid Chili, naar Punta Arenas, en met onze auto helemaal teruggereden naar Santiago. Een deel van de route heet de Carretera Austral.

We zijn onze vakantie begonnen in een huisje aan een rivier. Met een groot grasveld. Er is èèn berg die drie punten heeft. het heet Torres del Paine. Daarna zijn we naar El calafate gereden, in Argentinië. Daar zijn we naar een gletsjer geweest. Het was heel leuk. Daarna zijn we naar Chili gereden. We moesten wel ver rijden. Er waren bijna geen auto’s onderweg, maar wel heel veel sprinkhanen. Het was heel mooi rijden. We kwamen aan bij een heel leuk huis met een kano en en dat vinden steff en ik heel leuk. We zaten aan een meer. Daar kon je goed vissen dus dat vroeg om onderzoek. De eerste dag hadden we de direct een vis. Dat vonden we leuk. We hebben veel vissen gevangen. En een paar hebben we opgegeten. Het was heel leuk. En we konden daar een groot kampvuur maken. Dat was ook heel leuk. Daarna gingen we naar lago yelcho. Daar kon je ook vissen. We hebben gevist met een meneer. Op èèn dag hebben we 18 vissen gevangen. dat was super leuk. Op de volgende plek van onze vakantie kon je pinguïns kijken. Dat was best leuk, maar wel koud. Dat was op een eiland, Isla Chiloe. We moesten met een boot en de auto moest ook mee. Het was 5 uur varen. Het was leuk. Er waren ook veel kerken daar. Daarna gingen we weer naar een meer, naar lago rupanco. Het was heel leuk. Er was een hele grote vulkaan. Hij heet Osorno. We hadden een grote tuin en huis. Op de volgende plek vierden we sinterklaas. Toen waren we al bijna in Santiago. We moesten voor elkaar een kadootje kopen. Het was heel balen dat we geen pepernoten hadden! We hopen dat we de volgende Sinterklaas meer gaan krijgen.

Vorige week zijn we van Santiago naar Zuid Afrika gevlogen. Het was een heel lange vlucht, via Sao Paulo en Johannesburg. Nu zitten we vlakbij Kaapstad. Tot zover vind ik het leuk hier, behalve school. De volgende keer schrijf ik meer over Zuid Afrika.

DOEI TOT DE VOLGENDE KEER!!!