eerste keer Azie: lekker eten en lekker warm

21 april 2017 - Carpinteria, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen.

We hebben weer veel gereisd. Eerst zijn we naar Nederland gegaan. We hebben daar ons nieuwe huis bekeken en onze nieuwe school. Het was best spannend. Maar de school was best leuk. En ons huis was heel groot. We hebben drie verdiepingen. We hebben een huis aan de Vecht. Ik vind het een heel mooi huis. We zijn ook naar oma gegaan. Daar hebben we gespeeld. We hebben ook onze ooms gezien. Ook die van papa. We hebben gevoetbald. Het was voor de tweede dat we zonder opa in Nederland zijn geweest, dat was dus niet zo leuk.

Na Nederland zijn we naar Indonesië geweest. het eiland Bali. Het was een heel mooi eiland. We hadden een heel mooi huis. Het huis was helemaal open. En we hadden een zwembad. We hebben daar één keer gegolfsurfd Maar het lukte niet helemaal. Lisa was daar ook jarig. We hebben door een markt gelopen. Daar waren veel apen. We zijn naar een visspa gegaan. En naar een dans. En aan het eind zijn we naar een restaurant gegaan. Toen we naar huis gingen stonden we 3 en een half uur in de file!!!!  Dat was geen pretje. Ongeveer een week later zijn we met een vriend van papa gaan vissen. Zijn naam is Jimmy. We zijn dus gaan vissen met hem. We hebben heel veel gevangen maar het waren hele kleine visjes.

Het volgende land was Hong Kong. Het is een stad met hele grote gebouwen. We zijn daar met de metro gegaan. We zijn daar weer met Jimmy. We hebben bij hun thuis gebarbecued. jimmy heeft Ook een baby die heet Kerr. Het was een hele lieve baby.

Ons volgende land is California, daar zijn we nu. We hebben hier geen auto en we fietsen er heel veel, bijvoorbeeld naar de supermarkt. Hier is ook weer een vriend van papa op bezoek geweest. Hij heet ome Steve. We hebben hier heel veel rust. We voetballen ook veel. We zitten vlak bij het strand.

Doei

1. Annelies en Hielke:
    22 april 2017
    Wat een reis en wat een ervaring! Nog even genieten en dan zijn jullie in dat mooie huis aan de vecht! Groetjes aan papa en mama
  2. Oma Cok:
    22 april 2017
    Dag Daan,
    Weer een verhaal met veel leuke dingen, Bali, Hongkong, Amerika, vissen, grote gebouwen, zwemmen, fietsen, vrienden van papa en mamma, zelfs een potje schaak zag ik op een foto. Heerlijk wat genieten jullie.
    Ook hebben jullie weer school gehad! Lukt dat nog goed?
    Geniet nu nog van de laatste tijd, en we hopen elkaar weer in Nederland te zien, in dat grote huis!
    Een lieve groet, van Oma Cok
  3. Rianne:
    24 april 2017
    He Daan, leuk om je reisverhaal te lezen.. Hoe was dat in de visspa? Het lijkt me zo kriebelen aan je tenen.
    Die foto van jou bij de barbecue in Hong Kong; op welke verdieping waren jullie toen? Het ziet er zo hoog uit.
    In Californië lijkt het me ook erg leuk.. tof om zo dicht bij het strand te wonen en lekker te kunnen voetballen.
    Veel plezier... en ik vind het heel leuk dat jullie straks naar Nederland komen.
    Liefs, Rianne