Afrikaanse dieren

18 februari 2017 - Kampala, Oeganda

hallo iedereen.

Ik ben in Oeganda. We hebben ongeveer twee weken rond gereden. We hebben in die tijd heel veel gedaan. Ons eerste huis was best groot. We zaten op een mooi plekje aan de rivier de Nijl. Ik vond daar de vogels mooi en interesant. Ik heb er heel veel foto's van gemaakt. We zijn ook naar een neushoorn park geweest. Dat is enige plek in oeganda. Vroeger waren er heel veel neushoorns maar de stropers hebben ze dood gemaakt. Ze probeeren er meer in het wild te krijgen. Het was heel leuk om te zien. We hebben ook en baby neushoorn gezien. We hebben ook een  echte safari gedaan. Dat was echt heel gaaf. We hebben heel veel dieren gezien,  zoals een leeuw, buffel, nijlpaard, een mooi hert, olifant, baviaan, hyena's, knobbelzwijn, een jakhals en heel veel vogels.

Nu zitten we al drie weken in Kampala, de hoofdstad van Oeganda. We doen hier ook heel veel sport. Een vriendin van mijn moeder woont hier en die heeft drie meisjes daar spelen en sporten we mee. Wat ook leuk is in Kampala is met de brommer taxi (een boda) rondrijden. De stad is heel druk en met zo'n boda rijd je lekker overal langs.

Volgende keer schrijf ik over Israel. Daar gaan we morgen heen.

1. Rianne:
    18 februari 2017
    Wauw Daan .. dat klinkt heel leuk zeg. Wat hebben jullie veel dieren gezien. En mooie foto's ook.. heb je die zelf gemaakt?
    Israel lijkt me ook heel erg mooi. Veel plezier daar... groetjes en een dikke knuffel. Liefs Rianne
  2. Jan Wind:
    18 februari 2017
    He Daan en Steff! Mooie verhalen mannen! Die meneer dat was je vader zeker Steff?
    Het was erg leuk jullie gezien te hebben in Kaapstad! Als jullie terug zijn in Nederland, moeten jullie maar eens bij ons komen, heel benieuwd naar alle verhalen. Of we nodigen jullie uit om eens naar de beste voetbalclub van Nederland te gaan, dat is vlak bij ons... (mag je die meneer ook meenemen).
  3. Oma Cok:
    Dag Daan,
    Weer een mooi reisverhaal, wat maken jullie veel mee.
    Wel bijzonder dat je nu in Oeganda veel vogels gezien hebt, je hebt mooie foto's gemaakt Daan.
    Sporten kunnen jullie hier ook weer en op die brommer rondrijden is ook wel gaaf!!
    Nu weer een stukje vliegen en dan in Israel...
    Ook weer spannend en bijzonder, jullie zullen wel mooie dingen zien en meemaken, bijzonder omdat de Here Jezus daar ook gelopen heeft.
    Misschien ook zwemmen in de Dode Zee, drijven kan je beter zeggen.
    Ik hoop weer op een mooi verhaal.
    Daan een lieve groet van Oma Cok
  4. Henno:
    19 februari 2017
    Wauw Daan, wat een mooi verhaal. Wat gaaf dat jullie zoveel wilde dieren hebben gezien. En hele mooie foto's. Wat fijn dat jullie nu ook een eigen camera hebben:)
  5. Max:
    27 februari 2017
    hoi Daan.met Max.wat leuk gescheven. Echte avonduren.Echt leuk .
    Gave dieren hebben jullie gezien. Later.