Afrika!

14 januari 2017 - Noordhoek, Zuid-Afrika

Hallo iedereen!!

We wonen nu in Zuid Afrika in de buurt van Kaapstad. We zijn gaan golf surfen. Het was heel leuk. Ik ben met Steff en papa gegaan. We konden het al goed. We hebben het al veel gedaan. We zijn ook gaan vissen dat viel tegen. Maar we hebben wel een kleine haai gevangen (zie de foto)

We zijn ook naar een voetbalwedstrijd geweest. Het was heel leuk. Het was Ajax Capetown vs cipa united. Ajax kaapstad heeft met 1-0 gewonnen. We hebben ook geprobeerd om de tafelberg op te gaan maar er was een hele lange rij. Dus we zijn we niet gegaan. We zijn ook naar een safari park gegaan. En dat was ook heel leuk. We hebben leeuwen- zebra’s-vogels-herten-olifanten-neushoorns-buffels gezien. Maar het was een heel klein safari parkje. We hebben daar één nacht gezeten. Met kerst was het ook heel leuk. We hebben een kerst menu gemaakt. Het was heel lekker. Ik vond het allemaal heel leuk.

We zijn deze week naar het eiland geweest waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Dat heet Robbeneiland. We lezen er ook over, ik vind het best leuk. Ik was wel geschrokken omdat het een hele kleine gevangenis was. En ze moesten ook heel hard werken. Eindelijk konden we de tafelberg op. Want het was niet druk en het waaide niet hard. Ik vond de berg heel hoog. En het was mooi. En we hebben ook oud en nieuw gevierd met campagne, maar we keken naar een zwarte lucht. er was helemaal geen vuurwerk. Er is ook een soort markt waar je kan eten. Dat vinden we heel leuk. En lekker.

O, weet je, gister zijn we voor het laatst gaan surfen. We werden helemaal over de kop gegooid. Veel te hoge golven . Maar we hebben het toch gedaan. En vandaag was dus de laatste dag Zuid Afrika. Morgen gaan we naar Oeganda.

DOEI TOT DE VOLGENDE KEER!!!

1. Oma Cok:
    14 januari 2017
    Dag Daan,
    Weer een mooi nieuw verhaal, met mooie foto's.
    Heel stoer de foto's van het golfsurfen, dat hebben jullie heel goed geleerd.
    Ook hebben jullie in Zuid Afrika veel gezien: de Tafelberg, Robben Eiland en Kaap de Goede Hoop en veel mooie stranden en leuke plaatsjes.
    Vissen viel tegen maar het kan ook nooit zo goed en mooi zijn als op Curaçao.
    Nu weer nieuwe dingen ontdekken, nu jullie naar Oeganda gaan.
    Spannend hoor!
    Morgen een goede reis en ik hoop gauw een nieuwe Blog.
    Lieve groet, Oma Cok
  2. Annelies en Hielke:
    15 januari 2017
    Hi Daan. Wat een leuk verhaal. Ik vond kaapstad ook zo mooi dus was wel een beetje jaloers. Doe je de groeten aan je ouders en aan je zussen!
  3. Henno:
    15 januari 2017
    Hey Daan, wat een leuk verhaal. Waren de golven de laatste keer nog veel hoger dan de keren dat ik erbij was? Ik mis jullie wel hoor:) Veel plezier in Oeganda he! groet, Henno
  4. Jan Jaap en Elsbeth:
    15 januari 2017
    Ha Daan! Wat een stoere dingen doen jullie allemaal zeg!! Dat golfsurfen zijn jullie neven hier erg jaloers op ;-) Veel plezier in Oeganda! Groetjes! Jan Jaap en Elsbeth
  5. Max:
    18 januari 2017
    Hoi Daan, dat surfen lijkt me heel leuk, maar ook moeilijk.
    Vond je de dieren mooi? Heb je er ook foto's van?
    Die Tafelberg is een stuk hoger dan die van ons...
    Veel plezier in Oeganda.

Met mij gaat het goed. Ik mis het spelen en vissen bij jullie.
    Hoe gaat het met school. Is jouw juf ook lief??
    Groetjes Max
  6. Malin:
    28 januari 2017
    zozo daan zo zien leuke dingen gedaan hoor. surfen en en kleine haai gevangen en de tafel berg op geklommen en naar het eiland robbeneiland gegaan en de gevangenis waar mandela geweest. wat ik heb gedaan is naar ardennen geweest en malin's feestje gevierd en gewonnen met voetbal en naar freek show geweest en met sneeuw gespeeld. GROETJES VAN SVEN!!!!!!!!!!!!! LATER!!
  7. Rianne:
    28 januari 2017
    He Daan...wat een mooi verhaal schrijf je en wat maken jullie mooie dingen mee... IK vind jullie foto's ook zo mooi.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal in Oeganda doen...
    Dikke knuffel en veel liefs, Rianne