israel!!

17 maart 2017 - Jeruzalem, Israël

Hallo iedereen, shalom!

We hebben spannende dingen gedaan. Nog één dingetje uit ons voorige land Uganda. Die vis op de foto was een Nile perch (baars)van 32 kilo. Die hebben we met papa en Steff gevangen.

We zijn nu al een paar weken in Israel. We hebben al en paar plekken uit de bijbel gezien. Zoals Nazaret en Bethlehem, daar is Jezus geboren, en Kapernaum. We hebben ook in een huisje gezeten aan het meer van Galliea. We zijn ook in Jeruzalem geweest. We hebben over de muren van Jeruzalem gelopen. We zijn ook naar de markt geweest. En we hebben de zelfde route gelopen als Jezus toen die het kruis droeg. Maar het was niet echt heel spannend. We hebben ook de Joden bij de Klaagmuur zien bidden. Ze zagen er heel raar uit. De kleding zag er heel raar uit. En de joden stopten de briefjes in de muur. De klaagmuur is een muur die over gebleven is van de tempel in Jeruzalem. En we zijn naar de doden zee geweest . Dat is vijfhondert meter onder zeeniveau. De zee heet dodezee dat komt omdat er helemaal niks in kan groeien omdat er veel te veel zout  in zit. En je kan er in drijven. Maar als het in je ogen komt ben je het haasje. Romi rende krijsend het water uit.

Een nieuwtje we hebben een huis gekocht. Ik denk dat ik het huis wel leuk ga vinden. Over een nachtje gaan we naar Nederland om het huis te bekijken.

En ik heb een raadsel: over 2 weken gaan we vliegen. We komen eerder aan dan we vetrekken. ra ra hoe kan dat?

1. Oma Cok:
    Shalom Daan,
    Weer een prachtig verhaal met veel belevenissen.
    Vooral het drijven op de Dode Zee, mooie foto, trouwens Jeruzalem, het meer van Galilea, Nazareth en Bethlehem waren denk ik ook best bijzonder.
    Ik zie ook hele mooie foto's van jullie.
    Oma is er ook geweest, dus dat vind ik wel leuk en begrijp het een beetje.

Geniet nog van de laatste dag, en tot ziens a.s. zondag in Nederland!
    lfs Oma Cok
  2. Lieneke:
    17 maart 2017
    Zo Daan, jij ook al zo'n mooi vrrhaal geschreven...prachtig joh!!
    Tot zondag:-)
  3. Annelies en Hielke:
    17 maart 2017
    Mooie foto's en leuk verhaal en een prachtige huis wat ik op internet heb gezien. Wil het ook snel in het echt zien. Veel plezier nog daar!
  4. Liam dercksen:
    18 maart 2017
    hallo daan , wat leuk was het met jullie. in detrampoline en ook met het avondeten.
    liam dercksen
  5. Liam dercksen:
    liam dercksen
  6. Rianne:
    18 maart 2017
    Superleuk jouw verhaal Daan... lijkt me wel bijzonder om te zijn om veel plaatsen waar Jezus ook is geweest.
    En de foto's zijn ook heel mooi,
    Tot morgen.. wat leuk is dat!
    Liefs, Rianne
  7. Henno:
    20 maart 2017
    Hoi Daan, wat een goed raadsel. Ik weet het antwoord wel hoor. Dat komt omdat je dichter bij de zon bent als je vliegt en daarom gaat de tijd sneller:)
    groet,
    Henno
  8. Max:
    26 maart 2017
    Hoi Daan, wat een leuk verhaal. Waar gaan jullie wonen in nederland? En wanneer? Wij gaan in april naar nederland zijn jullie er dan ook?
    Dan kunnen we weer samen spelen.
    Max