In Santiago

7 oktober 2016 - Santiago, Chili

Hallo iedereen. We wonen nu al een paar weken in een groot huis in Santiago. Met een hele grote tuin. Sinds we de eerste dagen in het huis zitten vinden we het leuk. Wat niet heel leuk is aan het huis. Is dat we drie hele grote honden hebben. Ik vind honden best leuk, maar deze zijn te groot.

We zitten ook op een voetbalclub. De naam is Nido. Ik vind het voetbal clubje heel leuk. maar niet echt zo leuk als in curaçao.

Op zondag gaan we naar een engelse kerk. En hebben vier vrienden. Ze komen uit Amerika. Ze spreken dus engels. Na de kerk gingen we met veel mensen uit de kerk naar een winkelcentrum. Daar gingen we eten. We zijn na de kerk ook een keer naar een park geweest. We hebben er gevoetbald. Dat was heel leuk. We hebben er ook gegeten. Daarna gingen we naar huis. Thuis hebben we weer gevoetbald in de tuin. De volgende dag gingen we naar valparaiso (De belangrijkste haven van chili). Een paar dagen later hebben we onze eerste voetbalwedstrijd gespeeld. Maar hebben we verloren. Omdat de medespelers niet pasten. Binnenkort gaan we naar een voetbalwedstrijd. Daar heb ik veel zin in.

We zijn ook nog een keer gaan skiën, omdat mama jarig was en omdat Steff heel lang niet meer heeft geskied. Maar je moet wel anderhalf uur rijden. We zijn naar Valle Nevado geweest, want daar had Steff nog nooit geskied. Het was heel leuk. Een week nadat wij hadden geskied zijn de pistes gesloten omdat er niet meer genoeg sneeuw is. Na het skiën zijn we naar ons oude huis gegaan. In Farellones. En toen zijn we naar een restaurant gegaan.

Gisteren hebben we een voetbalwedstrijd op TV gekeken. Chili vs Ecuador. Maar chili heeft verloren met 3-0. Dat is wel jammer. Gisteren zijn we ook naar een museum geweest. Daar kan je een aardbeving voelen. Maar jammer genoeg waren er een paar activiteiten dicht. Dus ook de activiteit van de aardbeving. Jammer dus, maar verder was het wel leuk. Doei tot de volgende keer.

1. Annelies en Hielke:
    7 oktober 2016
    Hi Daan en Stefano en de rest van de familie. Wat geweldig om te lezen...we horen meer jullie dan dat jullië op Curaçao zaten. Heel leuk over het voetbal. Groetjes aan iedereen.
  2. Henno:
    11 oktober 2016
    Hallo Daan,
    Wat een leuk verhaal en een mooie foto's. Fijn dat jullie daar ook goed kunnen voetballen. Hebben jullie eigenlijk een leuke juf op school:)?
    groet,
    Henno
  3. Estelle:
    15 oktober 2016
    Hoi Daan.
    We zitten nu bij juf Nadine. We missen je erg veel.
    Maar toch is het wel leuk.
    Met jou gaat het goed zeker, of niet.
    Jullie doen echt leuke dingen. B.V.B. skiën en naar het museum en niet naar school!
    Je verhalen zijn ook leuk.
    Ik moet er nu even vandoor.
    Veel groetjes van Estelle ;)